رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

واریز بیش از ۵ میلیارد تومان عواید مالی به خزانه دولت از محل فروش وسایل نقلیه توقیفی در استان سمنان 

10:10 - 05 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۶۳۱۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
واریز بیش از ۵ میلیارد تومان عواید مالی به خزانه دولت از محل فروش وسایل نقلیه توقیفی در استان سمنان 
رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: پس از گذشت ۶ ماه از صدور دستور ساماندهی وضعیت پارکینگ‌های وسایل نقلیه، بیش از ۵ میلیارد تومان عواید مالی ناشی از حراج عمومی این وسایل توقیفی کسب شد.

خبرگزاری میزان- محمد جعفر عبدالهی اظهار کرد: اردیبهشت ماه سال جاری بود که رئیس قوه قضاییه دستورالعمل ساماندهی وضعیت پارکینگ‌های وسایل نقلیه توقیفی را طی فرآیند توقیف، انتقال، نگهداری و ترخیص صادر کرد و دستگاه قضایی استان سمنان بازدید‌های میدانی و پیگیری‌های نتیجه‌بخش را برای تحقق این موضوع، در دستورکار قرار داد. 

وی ادامه داد: تا پایان آبان امسال و پس از برگزاری ۴ مرحله حراج عمومی، میزان ۵ میلیاردو ۴۳۵ میلیون تومان عواید مالی به خزانه دولت واریز شد. 

رئیس کل دادگستری استان سمنان افزود: طی این حراج‌های عمومی تعداد هزار و ۶۶۹ وسیله نقلیه توقیفی به فروش رسیده است و همچنان فرآیند ساماندهی وسایل نقلیه در پارکینگ‌ها با قوت و جدیت در حال انجام و پیگیری است.

وی گفت: به مسئولان مربوطه تأکید شده قبل از ارسال لیست وسایل نقلیه توقیفی به دادگاه اصل ۴۹ قانون، استعلام دقیق موتورسیکلت‌ها و خودرو‌ها مبنی بر عدم وجود موانع قانونی را بررسی کنند تا در مسیر صیانت از بیت المال، تضییع حقوق قانونی مردم پیش نیاید. 

عبدالهی اظهار کرد: این فرآیند تا تعیین‌تکلیف قانونی تمامی وسایل‌نقلیه و ساماندهی وضعیت پارکینگ‌ها پیگیری می‌شود تا نگهداری وسایل‌نقلیه در توقف‌گاه‌های استان سمنان برای همیشه ضابطه‌مند شود.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *